RSS

А вие снимате ли на Red One?

Това е един от най-често задаваните въпроси в последно време при преговори и оферта за изработка на музикален видеоклип. Независимо дали техническите параметри се обсъжат с артист, с продуцент или и с двамата. Моят отговор е винаги положителен, предполагам и на повечето колеги режисьори. Правилният въпрос обаче е не дали може да се снима на Red, а дали в конкретния проект е удачно да го правим!

видео формати

Red One е една от най-новите и силно ноложили се дигитални камери в световен мащаб. Основната причина за това е сравнително ниската цена в сравнение с други High Definistion камери от този клас. Преди 2 години да притежаваш Red си беше лукс и ставаше само с предварителна заявка. Днес, всеки може да си купи/наеме ако има нужда да снима на много висока резолюция, а имено на 4K (2304×4096). Това е 2 пъти повече от стандартното HD – 1080×1920. Но дали само високата резолюция е достатъчна за качествено видео?

Хубав видеоклип се прави с хубави кино обективи!
За предпочитане са „твърдите“ (не варио за zoom-ване), които са по-просветлени и с много по-мек рисунък. Ако се снима с такива (например Ultra Prime на Carl Zeiss), спокойно можете да се работи в стандартна DV дефиниция (720×576), което е реалният формат на телевизията в България. Разбира се не е нужно да се слиза чак толкова ниско в скалата, но ако разполагате с ограничен бюджет или сроковете ви притискат –  защо не! В крайна сметка на какъвто и формат да се снима после всичко се „мачка“ за телевизия до DV-PAL, най-често в MPEG2 компресия.

Кога трябва да снимаме на Red One
Най-често се нуждаем от резолюция в 4K, когато финалното видео ще бъде прехвърляно на 35мм. лентов носител. Също така, когато имаме CGI (специални ефекти/3D), но това се случва по-скоро във филмите. Важно е да отбележа, че видеоматериал заснет в 4К освен голям на резолюция е голям и на обем. Монтажът му изисква също много по-голям ресурс. Red One снима и в стандартните HD формати, затова просто трябва да помислите и прецените добре от какво имате нужда. Да мислите не само за размер, но и за гъвкавост, бързина и ефективност.

предпочитани партньори и брендове от филмово студио Revive VisionЗа мен като режисьор оптималното качество за музикален клип се крие в добрите обективи, комбинирани с HD 720 или 1080 в зависимост от постпродукцията, която ще се прави – ефекти, цветови корекции и тн. Като не е нужно задължително камерата да бъде Red. Panasonic HD-P2 напремер е много по-бърза от Red-а (не чакаш охлаждане/загряване с определена температура за да работиш). Също така не трябва да подценяваме осветлението, сценографията, както и много други фактори. С колегите от филмово студио Revive Vision снимаме на почти всички видове и марки техника. Но като всички кинаджии най-обичаме лентата, но тя за жалост се използва все по-рядко в музикални клипове. На картинката вдясно съм изобразил най-предпочитаните от нас партньори и брендове, с които работим.

Tags: , , , ,

сряда, октомври 28th, 2009 at 10:34 • бг, видео, музика, професионалниRSS 2.0 feed • leave a response or trackback

Leave a Reply

Важно! За да докажете, че сте човек, а не спам-бот, моля пресметнете преди да пуснете коментар. Отговора напишете с цифра:

Колко е 14 + 4 ?
Please leave these two fields as-is:

eXTReMe Tracker